23 oct 2012

Va... que ja ets prou gran!

L'altre dia vaig sentir a un nen de 8 anys deia que no volia fer l'aniversari perquè això significava fer-se gran. 

Primer, vaig quedar-me molt sorpresa, ja que normalment és el contrari, els més petits sempre diuen que volen ser grans. Però en aquest cas no era així. Vaig preguntar-li pel motiu d'aquesta afirmació i, ell, em va contestar:

- Ja no podré fer el que m'agrada...

Vaig quedar-me una estona capficada en el que m'havia dit, fins que vaig sentir a la seva mare que li deia:

- Para de jugar i a menjar. El mes que ve ja fas 9 anys i ja seràs un nen gran i els nens grans ja no les fan aquestes coses.

L'infant, havia associat "fer-se gran" amb "deixar de fer el que li agrada" i per això estava trist.


Sovint, utilitzem aquesta frase ("Si ja ets un nen gran!") per aconseguir motivar-los en coses que volem que facin. Ens ho hem de pensar molt bé abans de fer-la servir ja que pot provocar-li reaccions com l'anterior.

Són nens, i una de les seves maneres d'aprendre és jugant. No vulguem fer-los créixer tant ràpid. Deixem que gaudeixin de la seva infància!


1 comentario:

  1. A mi també em fa por fer-me gran!
    Fer-se gran, a qualsevol edat, és deixar la zona de confort, deixar tot el que ens dóna seguretat, i possiblement deixar de fer alguna cosa que ens agrada.
    Tens raó quan dius que hem d'estar alerta dels missatges que transmeten als infants.
    Per aquest motiu, prefereixo dir: quina sort que tens perquè et faràs gran i podràs...
    Cal fer palesa de tot el bo i millor que ens arriba!

    ResponderEliminar